woensdag 23 februari 2011

Relaxed verblijf op Aruba


Vandaag eerst maar weer eens uitgebreid op de weblog schrijven, de laatste weken is dat niet echt frequent gebeurd, vanwege al het bezoek wat we gehad hebben en wat er nog is. Op dit moment zijn de ouders van Danielle er nog. Deze hoop ik vrijdagmiddag naar de airport te brengen. Danielle moet dan werken. Dus nu heb ik deze taak maar op me genomen. Onderhand begint het voor mij allemaal bekend terrein daar te worden. Ik geloof dat dat nu de 6e keer wordt binnen 6 weken tijd ofzo.



Ook deze week hebben we erg leuke dingen gedaan, zoals hier op de foto's is te zien. We zijn naar het Arikok geweest, het was nu bijna 4 weken geleden dat we er waren geweest en alles is nog meer groen geworden en hoger. Zelfs de cactussen zijn mij boven het hoofd gegroeid.



Deze keer een jeep gehuurd, ging beter dan de vorige keer. Deze keer kwamen we met een jeep thuis, de vorige keer heeft dat heel veel problemen opgeleverd. Uiteindelijk hebben we toen tegen het autoverhuur bedrijf gezegd. Graag of helemaal niet en we zijn gewoon weggegaan. We zijn nu naar de natural bridge geweest. Dit is ontzettend indrukwekkend. Tot voor 5 jaar geleden was dit een natuurlijke brug, maar deze is op onverklaarbare wijze ingestort. Maar desalniettemin, het blijft een ontzettend mooi natuurwonder.



Dit is de baby natural bridge, deze ligt er pal naast. Maar die is ook heel erg mooi hoor. Uiteindelijk is het gewoon een verkleinde versie van de echte natural brigde.
Op Aruba is er nog een baby natural bridge, deze ligt in de buurt van Baby Beach.
Baby Beach was niet zo makkelijk te vinden. Het ligt ergens achter de olieraffinaderij. Met een kaart en een beetje richtingsgevoel moet je er toch komen zou je denken. Maar dat viel echt niet meer. Deze keer had ik een deel van mijn richtingsgevoel niet meegenomen, en dat was te merken. Uiteindelijk hebben we wel een heel mooi stukje kust gezien met verschillende boca's (uitmondingen) en geiten die op de rotsen liepen en voor en naast de auto en noem maar op. Uiteindelijk kwamen we een bord tegen en ja welke kant ga je dan op. Net voor het kruispunt stond ik na te denken en jawel hoor daar stopte een grote pick-up. De chauffeur riep vanuit zijn raam: moeten jullie naar baby beach, ja zei ik. Daan en ik schrokken niet, onze medepassagiers moesten zich nog weleens 2 keer in de ogen wrijven wat er nu gebeurde. Ik ben onze gids Leonardo maar gevolgd en jawel hoor, hij loodste ons heel netjes naar Baby Beach. Leuk strand, alleen was er niet zoveel zon, we hebben nog een regenbuitje gehad, maar dat deerde de vissen niet. Ze zwommen in grote getalen rond, en wij maar genieten met onze snorkels.


We moeten het natuurlijk ook nog maar eens over onze stoere ridders hebben. Af en toe heb je ze gewoon nodig. Gelukkig maar dat ze er voor ons zijn. Ik had ze namelijk in mijn nachtdienst nodig...

Verder is het zo dat je ze op de onverwachte momenten ook gewoon tegenkomt. Afgelopen maandag ook weer, ik ging onze snorkeltrip betalen en mij werd gelijk verteld dat als ik de volgende keer kom, niet meer zoveel hoef te betalen. Zulke ridders mogen er meer rond lopen...





2 opmerkingen:

  1. Hoi Andrea,

    Het lukt mij niet om een reactie bij Danielle erop te zetten bij haar blog, wil je haar de groeten van mij doen en veel plezier nog!

    Groetjes Marieke de Graaf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Marieke,

    Ik heb je berichtje hier op Andrea's blog gelezen. Dank je wel! En tot over 3 maanden.

    Groetjes, Danielle

    BeantwoordenVerwijderen