vrijdag 11 maart 2011

Verjaardag tijdens Curacao vakantie

Deze week even een tussendoor vakantie genomen. We zijn 4 dagen naar Curacao geweest. Heerlijk even weg, daar waren we wel aan toe.
Het is maar 17 minuten vliegen, dat stelt echt niets voor.


En voor mij was het natuurlijk helemaal speciaal. Ik heb mijn verjaardag op Curacao gevierd, 37 jaren jong...

Het was een leuke, gezellige dag samen met Danielle. Er was zelfs een deel versierd van de hotel kamer, het toilet en de douche moeten jullie weten. En ik heb een supermooi boek gekregen: het vliegend tapijt van Hala Jaber, dit kreeg ik gelijk 's morgens vroeg al. Van iedereen heb ik smsjes, telefoontjes, of emails gekregen en digitale kaarten en bij thuiskomst lagen er in de brievenbus zelfs verjaardagskaarten. Ongelooflijk maar waar, de post heeft redelijk gewerkt deze weken. Deze dag is wel heel speciaal voor mij verlopen, hij is als een mijlpaal in mijn geheugen gegrift. Heel bijzonder is tie verlopen, het is zelfs vastgelegd op de foto. En soms vertelt 1 foto meer dan 1000 woorden. Zo ook hier...

Op mijn verjaardag zijn we naar het Sea Aquarium geweest en 's middags naar het strand. Dat is wel heel bijzonder hoor om op je verjaardag in maart gewoon in zee te kunnen zwemmen met dertig graden....

Hier lekker ouderwets friet met sate gegeten, heerlijk. 's Avonds zijn we nog naar verschillende terrasjes geweest, daar hebben we lekker wat gedronken en geborreld. En zelfs nog naar de loodsbootjes gekeken die de grote zeeschepen naar binnen loodsen.

Het eiland ziet er heel anders uit dan Aruba, meer groen, meer begroeid, minder vergezichten, minder strand.

Betere wegen, meer gehaast, kortom het is mooi voor een paar dagen, maar geef mij toch maar Aruba. In anderhalve dag hebben we het eiland verkend, met al zijn parken, landhuizen en zoutpannen. In de zoutpannen leven de flamingo's nog in vrijheid. We hadden geluk dat de flamingo's te zien waren. Ik geloof dat het in Botswana was dat er ook veel zoutpannen zijn, maar dat was net in een droge tijd en daar waren ze helaas niet te zien. Hier op Curacao zitten we nog volop in de regentijd en de flamingo's houden hier van, dus wij konden ze op redelijk dichte afstand bewonderen.

In het Christoffelpark een mooi natuurpark, waar veel te zien zou zijn (o.a. orchideeen), waren de wandelroutes afgesloten vanwege de hevige regenval. Ik had hier best wel met mijn bergschoenen door willen lopen. Jammer genoeg mocht dat niet. Dan maar 2 auto routes rijden, de bergroute en de kustroute, erg mooi, zeker de vergezichten die we op onverwachte momenten tegenkwamen. De bermen zijn hier goed begroeid met struiken en af en toe een mooi gekleurde plant.





































Er is veel bewaard gebleven van het koloniale tijdperk, veel huizen zijn goed onderhouden of staan op de werelderfgoedlijst. Wat dat betreft zijn de kleuren hier mooier dan op Aruba. Hier heb je echt het gevoel dat je in het Caribisch gebied zit. Het sfeertje wat je hier hebt, gezellig op een terrasje lekker een cappucino smoothie drinken.
Ook is hier nog veel te zien van de slavenopstand, jammer dat we niet meer tijd hadden om dat allemaal te zien en te bekijken.




Op de achtergrond, de grote beroemde brug van Willemstad, die ze in de jaren 70 -tig hebben aangelegd. Hij zal wel praktisch zijn, maar je verwacht zo een brug in een miljoenenstad en niet in Willemstad. Hij staat ook niet in het landschap.
Verder is het deel van Willemstad wat wij gezien hebben erg mooi, veel foto's gemaakt (meer dan 400!) van alle mooie panden en steegjes die we gezien hebben in Punda en Otrabanda.


De drijvende groentemarkt in Willemstad. Dit was wel bijzonder om zo te zien, de bootjes liggen achter de kraampjes en zo wordt er vers fruit en verse groente aangevoerd. Het zag er allemaal erg lekker uit dat verse fruit, jammer dat je het niet mee mag nemen in het vliegtuig.
Zo zijn we aan het eiend van onze vakantie gekomen, we moesten helaas weer terug naar huis, om te werken. Ik wil het volgende ook nog met jullie delen. In het vliegtuig moet je altijd een kaartje invullen waar je verblijft en wat je thuis-adres is. Het was zelfs zo erg dat ik heel diep moest nadenken wat mijn adres in Utrecht is... Maar ik ben blij dat ik het hier ook mijn thuis mag noemen. Ik voel me hier echt thuis.
's Avonds mocht ik gelijk de nachtdienst weer in, dat was weer wel even wennen hoor. Je moet gelijk weer aan de slag en nu ben ik weer aan het nachtleven gewend, nog 1 nachtje en dan ben ik even vrij, om dinsdag weer te beginnen met werken.

5 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een leuke foto!!! (Sorry mensen, meer mag ik niet bekend maken van Andrea.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben wel benieuwd naar die foto.... Overigens nog van harte gefeliciteerd!!!!Fijn dat je verjaardag zo bijzonder was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt me wel heel erg nieuwsgierig. Foto-foto?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anrea, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Fijn dat jullie zulke leuke dagen hebben gehad op Curaçao.
    Maar een ontmoeting.....wat ontmoeting.....horen we daar ook nog van.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor bijzondere dingen in mijn leven heb ik altijd gezegd dat vertel ik pas na 6 maanden....

    BeantwoordenVerwijderen