maandag 3 januari 2011

3 Januari 2001

U zult zich wel afvragen, waarom deze datum boven dit bericht?
Precies 10 jaar geleden ben ik voor de eerste keer naar Aruba gegaan. Toen heb ik 3 maanden stage gelopen en eind vorig jaar ben ik teruggegaan als werknemer.
In het ziekenhuis is niet zo heel veel veranderd.

Wat je hier wel ziet is dat er meer gebouwd is. Er zijn hotels bijgekomen, huizen zijn er gebouwd. Oranjestad is nu niet meer het centrum om te winkelen, wel voor de toeristen die met de cruise-schepen meekomen, maar de eilandbewoners gaan nu meer in Noord winkelen en er is een winkelcentrum bij de high-rise hotels gebouwd. Hier moeten we ook nog een keer gaan winkelen. Maar de winkels daar houden een echte siesta, van 1.00 uur tot 5.00 uur p.m. en dan zijn ze tot bijna middernacht open.

Tot op heden heb ik het hier goed naar mijn zin, maar dat had ik 10 jaar geleden ook.

Het is wel te merken dat internet een grote vooruitgang heeft geboekt. Bijna dagelijks kan je op internet om te mailen, te skypen en het digitale nieuws volgen. Buitengewoon. 10 jaar geleden was het zo dat je elke week een brief naar het thuisfront schreef en die kwam ergens een keertje na weken aan, en je belde 1x in de 3 weken. Nu skype je elke week met je ouders of met vrienden die ook skype hebben. Zo blijf je op de hoogte van bijna alle Nederlandse nieuwtjes en dan hoef je straks in juni geen inhaalslag te maken of wel soms....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten