dinsdag 8 februari 2011

Mijn eigen stoere ridder...

Ik kan nu toch niet meer achterblijven bij Danielle met al haar stoere ridders.

Vanmiddag bedacht ik daar moet ik iets aan gaan doen, maar hoe. Dat was nog even moeilijk om iets te bedenken.
En ja hoor daar komt vanzelf iets op mijn pad of in dit geval kan je beter zeggen op mijn weg
of onder mijn auto. Wat het geweest is mag Joost weten. Maar het resultaat was direct merkbaar.

Eerst even iets vooraf, onze auto is zeker geen heilige koe, die wij vertroetelen. We zijn er wel zeer zorgzaam voor net als voor onze patienten in het ziekenhuis.
Vanmiddag toen ik van huis weg ging, heb ik de auto ook vertroeteld. Ik heb een poging gedaan om de voorruit te wassen, maar dat lukte niet helemaal. Ze waren weer wel schoner dan gisteren en eergisteren. En zoiets moet je gewoon niet doen. Je moet niet van het normale patroon afwijken, daar kan de auto gewoon niet tegen...

Maar nu weten jullie nog niet wat er gebeurd is. Ik zal de spanning iets verminderen. De auto begon een beetje te bonken en het reed allemaal niet meer zo lekker. Hij trok ook iets naar links en jawel hoor, toen bedacht ik dat het een klapband moet zijn. Had even daarvoor ook iets horen sissen en kreunen. Ik wist niet hoe dat voelde een klapband, maar nu inmiddels wel.

Toen maar gestopt op een parkeerterrein naast de kant van de doorgaande weg en nu is goede raad zeer duur.
Soms ben ik erg goed om subtiel iets te vragen. Ik uit de auto een beetje zielig kijken naar de autoband, maar dat helpt niet. Dan stap 2, de reserveband achter uit de auto gehaald, deze bij de kapotte autoband gelegd. Ja mensen ik weet waar die band lig, maar hoe nu verder. In Nederland heb je een wegenwacht en hier heb je stoere ridders. Helaas de stoere ridder liet nog even op zich wachten. De wachttijd ging mij te lang duren. Gelukkig had ik mijn telefoon bij me en daar staat het nummer van de Roadservice in, deze gebeld. En kijk binnen 10 minuten staat mijn stoere ridder voor mijn auto. Hij heeft de lekke band supersnel verwisselt en daar kan ik weer rijden. Hiep hoi.

Nu naar de bieb waar ik naar onderweg was en op de terugweg maar even langs de garage om een nieuwe band. Hij was ongeveer aan flarden. Ook daar waren er stoere ridders aanwezig, die de band uit de auto halen en een nieuwe band om de velg doen. Dat ging super...

Dat waren nu mijn stoere ridders....

4 opmerkingen: