maandag 25 april 2011

Relaxed en avontuurlijk

Hier een bericht voor alle trouwe lezers vanuit Costa Rica.

Inmiddels hebben we hier al een hele mooie week gehad in Tortugero (alleen jammer dat we hier geen schildpadden hebben gezien...) We hebben hier ontzettend veel apen gezien en gehoord. Wat een lawaai kunnen deze dieren maken, ongelooflijk. Het is echt niet stil in de jungle. ´s Morgens wordt je om 5 uur gewekt door de apen. Niet alleen apen, maar ook kolibrie´s vlinders, kaaimannen en vele andere dieren hebben we vanuit onze boot en per voet bewonderd.

Langs de bananenplantages en de ananasvelden rijden we naar onze volgende lodge. Het is spannend welke lodge we nu weer krijgen, de eerste was iets heel luxe, maar deze is beduidend minder. Danielle kijkt ´s avonds verbaasd naar mij, ze weet niet wat ik aan het doen ben. En jawel hoor ik ben mijn bed aan het verhuizen en heb besloten om maar het voeteneind als hoofdeinde te gebruiken. Mijn bed stond niet helemaal waterpas...

één ding is heel erg relaxed, ze hebben overal een swimmingpool waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt.

Danielle vertelde dat ze de vakantie niet zo avontuurlijk vond en ik bedacht dat ik daar maar iets aan moest doen. Tot haar schrik maar ook zeker tot mijn schrik kwam ik erachter dat mijn camera in de taxi was blijven liggen. Wat nu? Gelukkig hadden we van onze hele aardige taxichauffeur Marcos zijn telefoonnummer gekregen. Marcos kon alleen maar spaans, maar wist ons heel veel te vertellen over de omgeving. Geweldig! Hij is gebeld door de receptioniste bij de waterfalls, en jawel hoor na 10 minuten kwam hij aanrijden met een grote glimlach over zijn verweerde gezicht. Ik was hem ontzettend dankbaar, heb hem wel 10x heel hartelijk bedankt.

Morgen gaan we hopenlijk weer een mooie tocht naar een waterfall maken.
Het is hier ongelooflijk mooi en bovendien teveel om te schrijven in deze blog. Als er deze week nog een keer tijd is, zal ik misschien nog iets schrijven en anders worden volgende week de foto´s op de weblog gezet.

Een hartelijke groet uit Costa Rica

1 opmerking:

  1. Geniet van je laatste vakantieweekje. Hoop je volgende week weer eens te spreken.

    BeantwoordenVerwijderen